معرفی گروه آمار

معرفی گروه

گروه آمار در دانشگاه علم و فرهنگ ( موسسه غیرانتفاعی جهاددانشگاهی) از سال   1378 به پذیرش دانشجو در رشته کارشناسی آمار اقدام کرد و از سال 1388 در مقطع کارشناسی ناپیوسته آمار و از سال 1389 در مقطع کارشناسی آمار و کاربردها دانشجو می پذیرد. در نیمسال اول 93-1392 در مقطع کارشناسی ارشد رشته آمارریاضی پذیرش دانشجو صورت گرفت.

هدف اصلی گروه آمار تربیت کارشناسان آمار برای تجزیه و تحلیلهای آماری و انجام تحقیقات علمی و تعلیمات لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر آموزش عالی است و این افراد می توانند در تمامی سازمانها، ادارات دولتی نظیر بانکها، مرکز آمار ایران، سازمان برنامه و بودجه،.... و ادارات غیر دولتی و موسسات تحقیقاتی بفعالیت بپردازند.

در نیمسال اول 94-1393 نیز در مقطع کارشناسی آمارسنجش آموزشی پذیرش دانشجو صورت گرفته است که فارغ التحصیلان در این رشته ها با نظریه های سنجش و اندازه گیری و رشته های آمار و روانشناسی و علوم تربیتی آشنا شده و میتوانند در  وزارتخانه ها و سازمانها و موسسات درگیر با آموزش که استفاده از سنجش و اندازه گیری یک ضرورت برای آنهاست بفعالیت بپردازند. رشته آمار و سنجش آموزشی یک رشته میان رشته ای و بسیار کاربردی است.

لازم به ذکر است برای دانشجویان رشته آمار ورودی 1400 به بعد، طبق سرفصل جدید رشته در بین بسته های دروس اختیاری( آمار، ریاضی، علوم زیستی،علوم اجتماعی و مهندسی) بسته های علوم زیستی و علوم اجتماعی ارایه می شوند. این امر  توانایی و مهارت های مختلف در دانش آموختگان را برای بکارگیری در حل مسایل علوم دیگر را فراهم می کند.

گروه آمار دانشگاه علم و فرهنگ از نیمسال اول1401 در رشته بیم سنجی مقطع کارشناسی ارشد و رشته علوم کامپیوتر مقطع کارشناسی دانشجو می پذیرد.